W roku szkolnym 2021/22 uczniowie klasy 6a zostali włączeni do programu dla uczniów uzdolnionych językowo „Fun with English culture and language” – zabawy z kulturą angielską i językiem”. Celem programu jest poszerzenie dotychczasowej wiedzy poprzez gry, filmy, prezentacje edukacyjne. Ma on również zachęcić uczniów do nauki i poznawania języka poza lekcjami czy zajęciami dodatkowymi – w realnym świecie. 

Uczniowie podczas zajęć:

  • Mają okazję poznawać kulturę krajów anglojęzycznych poprzez gry edukacyjne czy filmy;
  • Rozwijają umiejętności posługiwania się językiem w sytuacjach życia codziennego;
  • Uczą się jak w skuteczny sposób przełamywać bariery językowe;
  • Rozwijają zdolności i umiejętności językowe poprzez inspirujące wyobraźnię i umysł ucznia gry, filmy i prezentacje;
  • Stosują metodę dramy, poprzez odgrywanie zabawnych scenek;
  • Wzbogacają swój zasób słownictwa, zwrotów i idiomów;
  • Zachęcani są do poznawania języka poza murami szkoły poprzez czytanie książek, słuchanie piosenek czy oglądanie filmików.

W klasach 7 w roku szkolnym 2021/2022 wzorem ubiegłego roku szkolnego realizowana jest przez p. Łukasza Mineckiego w ramach zajęć z chemii innowacja pedagogiczna pt. "ABC mózgu – jak działa mózg?".

           

            Uczniowie i uczennice w ramach owej innowacji raz na miesiąc podczas zajęć chemii poznają budowę i metody funkcjonowania mózgu.

  • Dowiedzą się zatem, jak działa pamięć i czy są jakieś sposoby jej wzmocnienia.
  • Poznają, czym jest strach, lęk, stres w naszym mózgu oraz, jak można z nimi sobie radzić.
  • Przeanalizują, na czym polega prawidłowy sen, dlaczego jest taki ważny, skąd wynikają inne pory spania u nastolatków oraz zbadają, czy ich sen jest wystarczający.
  • Poszukają odpowiedzi, czym jest depresja, kto może na nią zachorować oraz dlaczego ważne jest rozpoznawanie u siebie samych różnych emocji i mówienie o własnych uczuciach.
  • Nauczą się, jak wykorzystać sketchnotki, robienie ściąg i notatek do lepszego uczenia się.

W klasie 3a w roku szkolnym 2021/2022 została wprowadzona innowacja pedagogiczna z j.angielskiego  „CLIL czyli angielski w codziennym życiu – English in real life” realizowany przez p. Joannę Kowalczyk i Natalię Namysł.

            Uczniowie i uczennice w ramach innowacji raz w tygodniu uczą się j.angielskiego na lekcjach matematyki, przyrody czy wychowania fizycznego.

Uczniowie dzięki zajęciom:

  • Dowiedzą się, że języka obcego można nauczyć się wszędzie;
  • Pogłębiają ogólną wiedzę, wzbogacają swoje słownictwo oraz doskonałą poszczególne sprawności językowe;
  • Kształtują postawę tolerancji i otwartości na inne kultury;
  • Rozwijają swoje pasje związanej z nauką języka angielskiego poprzez pokazanie jak duże znaczenie ma znajomość języka we współczesnym świecie;
  • Rozwijają poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe.
  • Zrozumieją, że nauka języków obcych jest naprawdę przyjemna.

Z przyjemnością informujemy, że nasze zgłoszenie do projektu Geniallne Szkoły zostało rozpatrzone pozytywnie, dzięki czemu szkoła znalazła się na ogólnopolskiej mapie innowacyjnych placówek, które wykorzystują nowoczesne technologie do swoich działań edukacyjnych oraz promocyjnych. Link do mapy: Geniallne Szkoły!
 

Projekt Geniallne Szkoły powstał we współpracy z Genially i Ambasadorami Genially w Polsce, a jego koordynatorami są Beata Chodacka, Agnieszka Halicka i Mateusz Łysek.